07 - Min bästa vän

Det här inlägget ingår i projektet "en månads inlägg". Klicka på taggen för resten.

Ibland skriver jag kärleksförklaringar till vänner som förtjänar dem. I likhet med 90% av alla brev jag skriver skickar jag dem aldrig. Så det får bli en öppen kärleksförklaring idag.

Det här är min Toffsla, Mattlo även kallad. Det är henne man skickar sms till när man spontant kommit på att världen är underbar och måste tala om det för någon. Det är henne man ringer mitt i natten om det behövs. Det är Mattlo man kan låta bli att träffa i ett helt år och när man ses igen spelar det liksom ingen roll för man tycker om henne lika mycket ändå.

Vi träffades första gången innan ett lajv, när jag märkte att hon stod och stirrade på mig och jag försökte komma på var vi setts förr. Precis när hon kommit fram och presenterat sig och ställt samma fråga, "varifrån känner jag igen dig?" kom en bekant förbi och ställde den fantastiska frågan "hej Anneli, är det där din syrra?". Sen var vi kompisar. I början sov vi alltid ihop. Nuförtiden ses vi mera på dagtid.

Mattlo bor på en båt och tycker om barn och ugglor. Mina fördomar säger mig att hon lagar nyttig vegetarisk mat. Hon har lärt mig nålbinda ett par gånger men jag är hopplös och glömmer alltid bort det. Hon håller nålbindningskurser för andra som vill lära sig. Vi lyssnar på likadan musik och tycker om mumintroll. Hon släpar med mig på teater och förstår precis när jag föreslår att vi rymmer i pausen, och vi dricker vin på samma ställe som alkistanterna i pjäsen istället och pratar om meningen, livet och kärleken.
Mattlo är finast, helt enkelt. Hon är faktiskt det.

Kommentarer

Men alltså oj! Tack! Jag .. vet inte vad jag ska säga! Jag gillar dig med :-P KRAAAAAAAAAAAAM

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.