08 - Ett ögonblick

Det här inlägget ingår i projektet "en månads inlägg". Klicka på taggen för att se resten av dem. Det här inlägget är dessutom ett brottsstycke ur min anteckningsbok med osorterade tankar, eftersom jag känner mig så oerhört personlig just idag.

Henriksson, Anneli har en rastlös själ och söker medsyndare för äventyr i Vinterstockholm. Jag vill springa och nästan missa spårvagnar, kyssas i rulltrappor, dricka rött vin, skratta mycket och ramla hem tillsammans. Vill du hålla mig sällskap?

Förälskelselängtande, fräck och med sug efter eskapism. Stockholm-Paris med röda läppar, kakelugnar och affärer med gifta män som kysser mig i rulltrappor och älskar passionerat. Dessa rulltrappor.
"I like hotels. Zip!"

Du är en sådan verklighetsflykting, Li. Stjärnhimlar, Cigarett. Frost. Champagnefärgad chiffong med tusentals glittrande pärlor. Ljuset från tusentals fönster. Varmt. Jag vill träffa er och äta saffransbullar i värmen. Guldet. Ljuset. Kärleken.

Natten var egentligen inte särskilt magisk, men jag ville att den skulle vara det. Försökte mentalt fly från lajvfikan som inte skulle bli vad jag hoppats på. Min kropp gjorde uppror genom att väcka mig till längtan och den skumpiga bussfärden kändes genuint diskbänksrealistisk.

---

Ett dygn senare, lutad mot en husvägg på Norrtullsgatan. Tittade på stjärnhimlen och hustaken med en cigarett mellan läpparna och tänkte att världen trots allt är vacker.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.