10 - Vad jag hade på mig igår

Det här inlägget ingår i projektet "en månads inlägg". Klicka på taggen!

Igår åkte jag pulka med vänner. Eftersom det var spontant påkommet, och jag inte varit hemma innan, fick jag åka i kläderna jag hade på mig. Förmodligen den roligaste pulka-outfit jag någonsin haft på mig. Bra grejer var det! Närmare bestämt...

  • Röd basker, H&M, hittad på en tunnelbaneperrong och adopterad
  • Benvit rysk ullsjal med blommor, köpt second hand i Köpenhamn
  • Beige kappa med fuskpälskrage, Myrorna
  • Röd, bolerokort kofta, köpt i Turkiet
  • Top med trycket "cykelsuffragett" från Lady Kabash, som jag hittade på Kapsylens julmarknad (och gillar att göra skamlös reklam för, eftersom jag är Eva-Kajsas största fan)
  • Blommig volangkjol, Beyond Retro
  • Sekelskiftesmamelucker, Påkläderiet, förbannat trasiga och lappade
  • Bruna ullstrumpbyxor och grå ullknästrumpor, H&M
  • Torgvantar, Åhléns
  • Svarta högklackade snörkängor, Skopunkten, som jag ersatt snörena på med röda sidenband.

Kanske inte den mest praktiska pulka-outfiten genom tiderna, men helt klart den mest episka jag haft på mig. Man ser grymt kul med mameluckerna sprattlandes i vädret. Tyvärr har jag ingen bild, men spring på mig på stan någon gång så...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.

Sextips för jämställda heteromän