12 - Vad jag har i väskan

Klicka på taggen för resten av "en månads inlägg".

Jag har faktiskt inte en väska, så någon utförlig innehållsförteckning på vad jag har i den kan ni inte få. Jag slampar runt mellan 3-4 olika tygkassar, beroende på vad jag behöver för någonting just nu. Samtliga är ungefär halvfulla med blandat skräp, godispapper, pennor, gamla block och sånt. Sen finns det lite vettiga saker i dem också.

En vän kallade mig slampa med motiveringen "du har en tandborste i väskan" en gång. Jag fann det fantastiskt underhållande och brukar fortfarande med jämna mellanrum definiera ordet "slampa" som "någon som har en tandborste i väskan". Det har jag dock ingen själv längre. Jag har nämligen bara en tandborste och orkar inte köpa en till. Däremot har jag andra bra saker i min väska. Typ det här:

  • Powerpoint-utskrift från en föreläsning om nya religiösa rörelser.
  • Ett par stickade tumvantar.
  • Godispapper och kvitton.
  • Ett pass.
  • En anteckningsbok med rosor på.
  • En anteckningsbok till från Muji.
  • En kalender.
  • Två skolböcker.
  • Ett paket cigaretter.
  • En tändare.
  • Programbladet från min gammelmoster Illes begravning.
  • Ett kollegieblock.
  • En halv ostfralla, minst tre dagar gammal.
  • En ask halstabletter.
  • Två trådrullar med oändliga mängder nålar fästa vid sig.
  • Ett par bläckpennor.
  • DN från förra veckan.
  • Den lilla boken jag skriver vad jag tänker i.
  • En tom plastpåse.

Här måste verkligen rensas.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?

Sextips för jämställda heteromän

Gästblogg: Hur man fördelar talutrymme kollaborativt, eller Hur man pratar som en tjej och gillar det