15 - Saker jag drömmer om

Klicka på taggen för resten av "en månads inlägg".

Det låter så pretentiöst att beskriva "mina drömmar", och ärligt talat vore det ju så fantastiskt mycket roligare att göra dem om jag hade någon sådan där storslagen framtidsdröm. Lite som storebrorsan i Little Miss Sunshine som antar ett tysthetslöfte som han ska hålla tills han kommer in på pilotutbildningen. Självklart visar det sig att han är färgblind och inte kan bli pilot, efter ett par månaders tystnad. Lite cynisk och krass måste man ju vara.

Jag drömmer oftast ganska stillsamma saker, i alla fall i jämförelse. Pratar vi framtidsdrömmar kvalificerar de nog faktiskt snarare som framtidsplaner. Ibland blir det ganska utsvävande drömmar om saker jag skulle vilja göra istället. Det där som kallas för passionen, om man ska sammanfatta det.

Som att bli lokförare för att det vore så skönt att jobba med att köra tåg. Eller som att åka till Paris spontant bara för att jag känner för det, gå på caféer, ströva på regnvåta gator och kullersten och natt och gatlyktor och sånt där. Ni vet. Om klänningar för att jag tycker om klänningar. Särskilt en röd cocktailklänning i siden med stor kjol, drömmer jag om just nu.
Hudkontakt drömmer jag om en del också just nu, och vill egentligen mest bli kysst. Och så drömmer jag om så tråkiga saker som att nästa säsong av Mad Men ska börja sändas snart eller att jag ska få tummen ur och förse mitt hem med ett par rejäla julstjärnor.

Jag drömmer egentligen inte alls om att vara lite smartare, lite snyggare, lite häftigare. Ibland skulle jag vilja vara lite mera söt, liten och timid, men å andra sidan tror jag att jag vore tråkig då. Ibland skulle jag vilja vara lite mer briljant intellektuell och fyndig, som Tanja Suhinina ungefär. Å andra sidan tror jag att det kommer med erfarenheten. Ibland skulle jag vilja vara lite mera skitsnygg också. Men det brukar gå över ganska snabbt. På det stora hela är jag rätt nöjd.
Så det är inte så mycket drömmar som planer, och det är ganska lugnt.

Tills vidare känner jag och lever och får se.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.