20 - Den här månaden

Det här inlägget ingår i projekt "en månads inlägg", klicka på taggen för resten.

Det här inlägget får bli övning inför att skriva en sån där årskrönika som jag försöker ibland för att sammanfatta år. Hittade en ganska rolig enkät att använda till det även om jag tror att jag lovat att inte spamma ned det här stället med listor. Så, december 2010, enligt min almanacka:

Inledde månaden med en ny delkurs, och har suttit på ett gäng föreläsningar om sekter. Firade vänner som fyllde år på krogen. Köpte cigaretter. Tog hand om en berusad artonåring. Jobbade på Kapsylen, stressigaste helgen någonsin sedan DN På Stan tipsat om oss. Bakade snickerskakor som blev över all förväntan men sålde slut rätt snabbt. Drällde kvällstid mellan olika fik med lajvare och snöade in oss totalt i en diskussion om genussystem och lajvreligioner. Jobbade på Kapsylen. Spelade Munchkin, även om min insats bestod i att hålla våra levlar. Pulsade Södermalm runt i nysnö på högklackat.

Misslyckades med att laga falafel men började arbeta enligt en lajvbudget med punkter som "finska pinnar, 200kr". Spelade Robot Unicorn Attack till sent på natten. Åkte pulka i högklackat med två vänner, drack glögg och lyxig drickchoklad och hade en grymt obekväm lägenhetsvisning. Spelade Sanning eller Konsekvens med främlingar. Hade en lång, förtrolig konversation om religion och relationer. Kände mig som femton år och okysst. Begravde en gammelmoster, köpte dyrt ylle och började sy medeltidskläder. Jobbade på Kapsylen. Dansade polska med jämnåriga. Hade spännande känslosvängningar. Jobbade på Kapsylen. Jobbade på Kapsylen.

Bjöd en vän på kafferepsfika. Irriterade mig på föreläsare. Åkte till Uppsala för att gå på Ranarims julkonsert och landade på en främmande lajvares golv. Drack ohemula mängder te. Åkte pendeltåg. Kärleksbrev till SL. Upptäckte att Kulturhuset har en mumininstallation jag vill se. Blev med ny rumskompis. Började #prataomdet. Diskuterade prettolajv från förra årtusendet med en fantastisk trettonåring. Jobbade på Kapsylen. Spelade Munchkin som en av nördarna. Jobbade på Kapsylen. Jobbade på Kapsylen.

Ungefär så. 10 dagar kvar, jul och nyår och sånt där. Får se vad som händer då.

Kommentarer

Maria sa…
Tror att jag gick förbi dig på stationen i Uppsala för ett tag sedan. Röd hatt och Sverok-påse? Men jag var för feg för att säga "Hej, jag läser din blogg och vi har gemensamma bekanta". ;)
Anneli sa…
Om det var i onsdags kväll eller torsdags förmiddag, så var det förmodligen jag :). Röd basker och sverokpåse.
Hej, vem är du? :)
Agnes sa…
Maria: Jag är besviken på att du inte dök upp i torsdags! Vi hade ett jättetrevligt bokprat som inte bara handlade om grammatik ^^

(Och ja, med det här vill jag säga att jag är en av dom där gemensamma bekanta... ^^)

Populära inlägg i den här bloggen

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.

Sextips för jämställda heteromän