21 - Ett annat ögonblick

Det här inlägget ingår i projekt "en månads inlägg". Klicka på taggen för resten av dem.

Förälskelser.
Jag snubblar av bussen i mina högklackade skor och ramlar nästan omkull på trottoaren. Av någon anledning finner jag det otroligt roligt, skrattar och springer den fram i snömodden. Jag har supertjocka stickade tumvantar med blommor på och får lust att leka i snön. Jag har bestämt att min värld är vacker och därför är den det.

Den här vintern är så tokig och det känns ganska bra. Vi går i armkrok, flörtar ohämmat och pulsar fram tillsammans på en av de där allra mest oplogade gatorna i stan. Det är fnitter och lek och snö och allmänt mysigt.

För att jag skrivit ett långt inlägg om alla detaljer som gör människor vackra, för att de faktiskt är det.

Och jag har tyllkjol och sjalett och känner mig påpälsad som en liten påskkärring och helst vill jag rulla i snödrivor och dricka varm choklad fast jag inte ens tycker om det och prata om orden och livet och kärleken sådär. Det känns bra. I år har vi en riktig vinter.

Kommentarer

Clair sa…
sitter här och ler av lycka för din lycka :)

Populära inlägg i den här bloggen

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.

Sextips för jämställda heteromän