22 - Saker som gör mig upprörd

Det här inlägget ingår i projekt "en månads inlägg". Klicka på taggen för resten.

Ignorans, apati. När man låter livet passera, och bara skiter i
ungefär allt, för att vara kall och cool är ju ballt.
Nihilism, ignorans, att ingenting spelar roll.
Liberaler, att du själv är den som måste ta kontroll
över ditt liv, din lycka och din välfärd
och klarar du det inte är du ingenting värd.
Hedonism, lust och begär. Genast! Mera! Nu och här!
känslolösa knull, jag är hellre en kär reaktionär.

Att våga vägra vara vuxen.

Kapitalism, när medborgarrätt blir konsumenträtt.
Populism, när mer i plånboken plötsligt blir det enda sätt
som fungerar för att locka människor till att faktiskt tro någonting.
Jag är idealist och mitt liv har en mening.

Jag hoppas att jag aldrig blir oberörd
.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.

Sextips för jämställda heteromän