26 - Rädslor

Det här inlägget ingår i projekt "en månads inlägg" som har tagit lite längre tid än en månad redan.

Jag är oftast ganska orädd, när det kommer till nya situationer och sånt där. Att stå i en gränd i gamla stan i Genova och upptäcka att hela klassen sprungit iväg åt olika håll, jag inte pratar italienska och bara har en karta på fickan, var inte läskigt alls. Det var roligt. Så på så sätt är jag ju ganska praktisk att ha att göra med. Jag är inte det minsta rädd för döden heller, konstigt nog.

Jag är å andra sidan ganska fånig när det kommer till ganska mycket annat. Till exempel är jag ganska höjdrädd och tycker att det är otäckt att åka fort. Så jag vägrar konsekvent bergochdalbanor. Jag drömmer mardrömmar ibland om Fritt Fall. Alltså attraktionen på Gröna Lund, inte att falla i allmänhet. Det är sjukt läskigt!

Jag tycker att det är läskigt att hoppa från hopptorn och sånt och trampoliner, även om de är ganska små. Jag tycker att det är läskigt att gå ensam i skogen, särskilt på lajv eller på natten. Jag tycker att det är läskigt att duscha när jag är ensam hemma. Då tänker jag bara på duschscenen i Psycho och känner mig instängd. Så jag duschar alltid med alla lampor tända och duschdraperiet fråndraget.

Sen så är jag störtlöjligt rädd, alltså fobisk på riktigt, för en viss sorts äckliga djur. Jag kan alltså inte ens skriva ned vad de heter i bloggen, för det gör mig illamående. Kamratposten brukade ha en till maskot, men när jag skulle leta upp en bild på honom verkade han inte finnas kvar. Annars bildgooglar jag definitivt inte. Jag vågade aldrig läsa klart Fröken Smillas känsla för snö heller, för den delen. Det börjar klia under huden på mig och allt blir jätteobehagligt.

Så jag är rädd för ganska mycket, faktiskt ^^

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.

Sextips för jämställda heteromän