Folkjulmusik

Bandet Ranarim har jag snubblat över vid ett par tillfällen, tyckt är bra och glömt bort igen. Sådär som det är, ni vet. Nu blev det återupptäckande av dem i förra veckan när jag började med projekt figursydda medeltidskläder hemma hos en kompis, och vi lyssnade på folk-julmusik medan vi nålade in varandra i gamla påslakan. Det projektet kan jag uppdatera när det händer mer med det.

Men hur som helst, så gick jag in på hemsidan och upptäckte till min förargelse att bandet lägger ner. Typ nu. Och att sista spelningen i Stockholm hade varit kvällen innan. Så jag tog sista chansen som bara gick och åkte upp till Uppsala igår kväll för konsert och dans. Grymt bra var det! Så, om du också gillar folkmusik och tycker att TVs luciatåg i år var det tråkigaste på länge, så rekommenderar jag det här istället. Och passar på att se om jag förstår hur man videolänkar på bloggen, för det har jag aldrig gjort.

Men Ranarim i alla fall. Finns en julskiva. Är fantastiska.

Kommentarer

Emil Nordlander sa…
Äsch. Bittert att jag tentapluggade istället för att gå till V-Dala. Bra musik är det! Kul att folk till och med åker in från Stockholm för de där kvällarna.
Anneli sa…
Det var så värt! Jag är glad att jag åkte upp :)
Xhakhal sa…
meh, i liked them :'(

also, det är fortfarande helt surrealistiskt att höra folk säga att de åker 'upp' till Uppsala.

Populära inlägg i den här bloggen

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?

Sextips för jämställda heteromän

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.