29 - Saker jag strävar efter

Det här inlägget ingår i projekt "en månads inlägg". Klicka på taggen för att se det i sin helhet.

Det här inlägget är egentligen ganska tråkigt att skriva, i och med att det bara är någon månad sedan jag sammanfattade "saker jag drömmer om" i samma lista. Och det är ju ungefär samma sak.

Det här inlägget är inte särskilt givande, eftersom jag inte är den sortens människa som sätter upp en massa mål för mig. Det ligger inte i min natur att göra 101 saker på 1001 dagar, och känna den där tillfredsställelsen över att äntligen ha tagit examen i juridik, fått 250 000 kr på sparkontot, tatuerat mig och lagt insatsen till min första lägenhet.

Jag är notoriskt sen när det kommer till att välja saker. Valet till högskolan gör jag i regel runt klockan 23 på sista ansökningsdagen, när jag fyller i det där alternativet jag fick för mig för ett par månader sedan och sedan inte har tänkt på sedan dess på en blankett och skickar in. Aldrig några andrahandsval eller garderingar, det får bli som det blir. Ändå kan jag liksom inte planera det i god tid.

Jag ströpluggar inom lärarutbildningen, för att om jag vill kunna ägna resen av mitt liv åt att plåga femtonåringar med satsadverbial och pluskvamperfekt. Jag har min ekonomiska situation klar för mig, för ungefär två år framåt. Jag har min bostadssituation klar för mig för ungefär ett par månader framåt. Och det känns ganska bra just nu, faktiskt.

Jag brukar helt enkelt inte sträva så hårt eller sätta upp så stora mål för mig. Lyckas jag inte uppfylla dem är det förmodligen för att jag saknar motivation till det, och vad är det då för poäng?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?

Sextips för jämställda heteromän

Gästblogg: Hur man fördelar talutrymme kollaborativt, eller Hur man pratar som en tjej och gillar det