30 - Ett par sista ögonblick

Det här är sista inlägget i projekt "en månads inlägg" som dragit ut en del på tiden, men jag har velat vara i rätt sinnesstämning för det. Resten av inläggen hittar du om du klickar på taggen.

Ett par sista ögonblick innan den här utmaningen är slut. Och lite av en utmaning att skilja verklighet från fiktion och försöka komma ihåg hur det verkligen var.

Som den där gången när jag låg under mitt fönster och såg rätt upp i himlen. Röken från värmeverket, ljusslingan som kändes som lyktor från en båt, rökelsen och känslan av att sväva.

Och när jag hade panik över att världen inte fick vara vacker och du tog hand om mig, tröstade mig och jag nästan somnade med örat mot ditt bröst och dina hjärtslag.

Eller den där gången när du fått mig glad och jag hoppade i varenda vattenpöl på vägen hem mitt i natten för att det inte gick att låta bli.

Och när jag stod och kramade dina lockar i händerna för att de inte gick att låta bli och minns det som snöflingor i dina ögonfransar fast det inte snöade, hur innerligt vi höll om varandra och hur bra vi låtsades.

Gången när jag stod och skrattade och lutade mig mot en dörrpost, och frågade dig om ifall jag fick för mig att kyssa dig nu, skulle du gå med på det då?

Många små glimtar, många tillfällen som varit vackra.

Kommentarer

Agnes sa…
Vilka fina ögonblick! Jag blir glad när jag läser dem. Är det samma person alltihop?
Anneli sa…
Haha, nej. Det är fyra olika åtminstone :)

Populära inlägg i den här bloggen

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?

Sextips för jämställda heteromän

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.