Rymdfärjor och raketer

Den här veckan har jag varit hyfsat upptagen och veckan innan hade jag idétorka. Alltså ganska lite bloggande. Jag har dessutom inte hittat det perfekta ögonblicket att avsluta bloggutmaningen med, så jag väntar på att det ska dyka upp.

Jag har fått jobb! Så nu och i ett par veckor framöver står jag i en monter för Tekniska Museet, i Gallerian, och gör reklam för deras nya rymdutställning. Jag hade verkligen noll koll och ganska lite intresse för rymdfart whatsoever när jag fick jobbet, och min rumskamrat skämtade med mig och sa "nu kommer du att upptäcka att du egentligen har asbergers, och att rymdraketer är ditt riktiga nördämne!"

Såhär en vecka och fyra arbetspass senare börjar jag ana att han hade en poäng. Jag står alltså på jobbet, bland en massa klassiska rymdfoton (och en rätt ball, 13 meter hög, nos till en Saturn V-raket) och växlar mellan att surfa rymdfarkoster på Wikipedia (på lugna stunder), och entusiastiskt berätta om mina upptäckter för förbipasserande (när det kommer sådana). Och jag har Jätteroligt! Nördvarning.

Dessutom har jag jättepepp på att faktiskt gå och se den här utställningen när den är klar och öppen (världspremiär på torsdag).



Här berättar Christer Fuglesang för pressen om utställningen (från i måndags). Jag står och ser förvirrad ut i bakgrunden.

Kommentarer

Johan sa…
http://www.prometheus-music.com/audio/fireinthesky.mp3

//JJ
Etu sa…
Yaya, jag gillar tekniska museet. Fast de var bättre innan de stängde ner sin amatörradiostation ;)

Kanske råkar droppa förbi någon dag och leka att jag inte känner dig och fråga dumma frågor ;)
awmperry sa…
Tekniska har alltid varit min favorit bland världens muséer (ja, de jag besökt, i a f, och med det självklara undantaget Science Museum i London och Duxford Airfield utanför Cambridge), så sist jag var där - julen 2009 - blev jag riktigt besviken. Telemuseum borta, tåg- och elektricitetsavdelningen borta, Teknorama 2 nedgånget och trasigt... Ja, och så den där enormt irriterande utställningen på en av övervåningarna som fick mig att vilja köpa en bil med riktigt stor, oekonomisk motor och bara tomgångsköra i ett dygn. Vad heter "patronising" på svenska, förresten?

Hur som helst, rymdutställningen verkar klart sevärd, så jag får nog masa mig tillbaka utåt Gärdet och se hur det blev... :-)

Populära inlägg i den här bloggen

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.

Sextips för jämställda heteromän