Saker jag gillar med att ha egen lägenhet


  • Att jag får gå och lägga mig när jag vill
  • Att jag får bränna hur mycket rökelse som helst
  • Planerna på att bygga en koja i vardagsrummet
  • Att det får se ut som en fransk bordell hemma hos mig
  • Att jag får ta danspaus medan jag diskar
  • Att jag kan ta hem mymlor utan att de behöver träffa min lillasyster till frukosten
  • Att ingen klagar över att jag spelar hiphop på hög volym
  • Att mitt badrum har fjärilar på spegeln och en bilmatta på golvet
  • Att man aldrig kan ha för många fina onödiga saker
  • Grannarna som pratar engelska med brytning
  • Farbror Lenin
  • Att jag inte väcker någon annan när jag går upp och lagar mat mitt i natten
  • Att det alltid finns någonstans för lajvgrupper och vänner att komma och hänga
  • Och ljusslingan med hjärtan runt gardinstången

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?

Sextips för jämställda heteromän

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.