06 - Min bästa lajvoutfit

Den här frågan handlade inte om favoritklädesplagg, utan om outfit. Så jag plockar upp en roll som hade snygga kläder. Min snusmumrik, Eelina. Jag spelade henne på tre lajv innan Granlandskampanjen faktiskt blev Granlandskampanjen, först Uvudden och sedan två småmarknader. Alersk, lätt autistisk konstnär, av Korpens ätt. Tog så småningom värvning in i heliga armén där hon förmodligen ganska fort blev galen och dog. Följaktligen fick jag tillfälle att spela henne både sommar och vinter, vilket var grymt roligt. Det här är inte de snyggaste lajvkläder jag har idag, men de var nice då, och det fanns en tanke i dem.

Den saffransgula linneklänningen har feta pärlbroderier runt hela halsringningen, och 12 kilar i nederkanten. Fågeltemat till trots är det blomsterrankor på den, fast ett litet ägg i nacken. Delar av lajvet bar jag en lilabrun ärmlös överklänning med bandkanter, som tyvärr döljer dem.

Det jag däremot gillade allra bäst med Eelina och hennes kläder var att de alltid var lite överarbetade. När jag spelade henne på vintermarknaderna gjorde jag en grej av att inte bära färre än fem färger, som skulle gå snyggt ihop. Och så mycket sådana här detaljer, som den gröna yllemanteln som har ett jättestort broderi i grön ulltråd på sig. Grönt på grönt alltså, asnödvändigt. Manteln är med på den här bilden från ett vinterlajv, som förstärker mumrikvibbarna ordentligt. Dessutom har jag en svart slokhatt, en stor vinröd sjal över bröstet, gul klänning, lila överklänning, vita stickade torgvantar och bruna skinnvantar.

Kommentarer

Ylva sa…
Fy vad sugen jag blir på att lajva när jag läser detta.
Måste börja leta lajv snart. Har du några tips på bra, kommande lajv kanske?
Anneli sa…
Nice! Lajvpepp är bra pepp :)
Jag har ett par lajv inplanerade nu inom en ganska nära framtid som jag tror kommer att bli bra.

Först är det Brännpunkt Almyra, ett minilajv i Granlandskampanjen 6-8 maj. Soldatlajv med en skyddskår på ena sidan och gerillagrupper på andra.

Sen sista helgen i maj är det steampunklajv i Bromma; Fånga ett hjärta, dit vi ska åka och spela stor högljudd adelsfamilj :)

Ett annat steampunklajv jag är sugen på är kurortslajvet Lilla Lugnet, utanför Norrköping i augusti.
Kolla något av dem :)

Populära inlägg i den här bloggen

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?

Sextips för jämställda heteromän

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.