15 - Nybörjarmissar jag gjort

Egentligen känns det lite sorgligt att skriva sista inlägget på den här lajvbloggutmaningen. Då är jag plötsligt inte med och skriver längre. Men jag tror faktiskt att jag är klar först, bloggar man så gör man!

Men ja, nybörjarmissar jag gjort. Jag vet inte riktigt var jag ska börja, men jag misstänker att det här relaterar ganska mycket till inlägget om tabbar på lajv, men att jag hela tiden har ursäkten "jag visste inte bättre" att använda. Så okej:

  • Semi-offandet jag ägnade 60% av mitt första lajv åt, helt enkelt för att jag inte förstod att man inte fick gå off lite som man ville.

  • Klänningen av skurtrasor jag hade när vi spelade tiggare på Samlade Krafter. Till denna moderna långkalsonger, benlindor i grått ylle, och barfota. Inte snyggt, inte smart, kallt.

  • Linneklänning med en filt över för att hålla värmen, i mars, med en halvmeter snö. Grundandet av Hernedal var kallt!

  • Underbara smilande mytomanen Aska, som jag spelade på flera lajv, trots att hon varken hade något yrke, familj eller ens en någorlunda historia.

  • Att jag faktiskt gav mig in på att bryta på finska ett helt enkvällslajv. Jag minns det som att det gick bra, men såhär i efterhand tycks det mig ganska buskis.

Kommentarer

Nyllet sa…
Sebastian Utbult klämde faktiskt alla 15 rubrikerna på en och samma gång någon vecka in på utmaningen, så han var nog faktiskt först att bli klar :)

Populära inlägg i den här bloggen

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.

Sextips för jämställda heteromän