fredag 8 april 2011

Bloggutmaningen sprider sig


Den här lajvbloggutmaningen kom till en kväll på ett pendeltåg, när jag och mina vänner Kim och Björn satt och pratade om bloggar. Kim kom på idén att det vore kul att göra en bloggutmaning likt den där med 30 inlägg, fast på tema lajv istället, och plötsligt satt vi och spånade ihop rubriker. Dagen efter låg den på Facebook.

De flesta av mina vänner skriver alltså lajvbloggutmaningen på Facebook. Det är bra, för det är lättare att komma sig för att kommentera inlägg där (jag vet, jämför bara mina bloggkommentarer som feedar dit med kommentarerna här). Å andra sidan är det lite synd också eftersom det inte går att länka till sådana dagboksinlägg på ett smidigt sätt utifrån.

Men jag vet att Adam, Erik, Erland, Gustav, Signe och Kim skriver där. Jag håller ett öga på er. Skriv! Och säg till om jag glömt någon.

Det jag tycker är nästan ännu roligare är att utmaningen börjat få ringar på vattnet. Så jag tänkte göra en liten länklista på dem jag vet skriver. Lägg gärna upp en länk i kommentarsfältet om du också håller på:

Björn skriver.
Nyllet skriver.
Anna-Karin skriver.
Johan gästbloggar hos henne.
Karin skriver.
Ekomuppen skriver.
Emma skriver.
Mirfaks skriver.
Glim skriver.

Det sprider sig! Till folk jag inte känner. Ringar på vattnet. Jag tycker att det är jättehäftigt :)

3 kommentarer:

Nyllet sa...

Nyllet trampar lite på stället, men så småning om ska det väl skrivas fler inlägg...

Glim sa...

Glim skriver också utmaningen, tack vare Mirfak. :)

Mirfak sa...

Oh, ännu fler att läsa :)