Sökord (men hallå!)

Med jämna mellanrum kollar jag in Google Analytics för att se hur folk egentligen hittar in på den här bloggen. Jag misstänker att de flesta nuförtiden läser via Facebook, och därmed inte syns alls i statistiken. Till skillnad från när jag började har jag ganska mycket direkt trafik numera också, vilket jag antar är mest mina vänners RSS-feeds. Eller kanske att det obegripliga bloggnamnet Jeu de Rôles börjar sätta sig. Folk kanske börjar stava det rätt istället för att googla på jeu des rolles. Klar fördel!

Det som förvirrar mig mest när jag läser vilka sökord folk hittar in här på är annars att det är så väldigt mycket sex. Jag har skrivit en hel del om sex och tycker med jämna mellanrum att det är intressant - men inte SÅ intressant att den vanligaste sökningen folk hittar hit på borde vara "Alla får ligga".

Så nu tänkte jag vara den som är den och mata er med vad ni egentligen letar efter, ni som hittar min blogg när ni söker på underliga saker.

Alla får ligga: Döpte jag ett blogginlägg till i december 2009. Jag tror att kontexten det kom till är diskussionen som följde på kärleksförklaringen/raggskolan för nördkillar som jag skrev i januari samma år och som fick lite efterspel när bl.a. Tanja Suhinina skrev en ännu bättre och könsneutral raggskola. Det var nog lite tips om hur alla, inklusive du, får ligga.

Elita:
Har fjorton personer blivit besvikna över att inte hitta på min blogg. Det enda inlägget där Big Brother-Elita figurerar är från maj 2008 där jag raljerar över att folk förknippar stora bröst med låg intelligens.

Muffins:
Tycker jag faktiskt är ganska roligt! Mest för att det är ett bakverk som alltid får agera exempel när man pratar språkvård och dubbel plural på engelska lånord. Det kan väl ändå inte heta muffinsarna? Här finns ett språknördinlägg om muffins och cupcakes, och här finns ett par goda muffinsrecept jag testade förra veckan, när min mamma sa att veganer inte kan äta sockerkaka.

Tjejsex:
Är sex mellan tjejer. Jag gnäller ibland på att det inte räknas riktigt som "riktigt sex", eller att lesbiska och bisexuella tjejer stundom inte räknas riktigt som "riktiga HBT-personer" för att vi ju alltid kan hångla på fester. Jag skriver inte om tjejsex i praktiken eller om mitt sexliv alls, men till exempel Tjej på tjej gör det ibland.

Sova lajv:
Är trevligt om man sover varmt och mjukt. Annars inte. Jag sammanfattade det här.

Lajvkläder:
Är fantastiskt snyggt och roligt! Jag bloggar om det lite för lite, tror jag bestämt, eftersom jag egentligen tycker om lajvkläder. Gillar du också lajv och historiska kläder kan du få dregla över Adam Normans eller Idas Hantverk istället.

Sex på lajv:
Jättespännande ämne. Vill du mest veta om lajvare får ligga är svaret oftast ja. Djupare och lite mer teoretiska utläggningar om sex och lajv finns typ här, att spela på kärlek på lajv här, och här berättar jag hur ballt det är med Ars Amandi.

Ampelfrau:

Finns på riktigt, och är lätt det sötaste trafikljuset i världen. Fru Gårman, helt enkelt, fast östtysk och med flätor. Jag har henne som avatar på Blogger. Wikipedia förklarar.

Kommentarer

Nyllet sa…
"Vill du mest veta om lajvare får ligga är svaret oftast ja" kan vara den bästa meningen i hela din blogg :)
Anneli sa…
Åh, haha ^^

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.