Mellanlandning

Jag lämnar Stockholm för Helsingfors på söndag. Där ska jag plugga finlandssvenska på universitetet i tre veckor, medan jag bekantar mig med staden och känner mig häftigt utomlands och tillhör en liten språklig minoritet. Det ska bli spännande och kul, även om jag är lite nervös.

Mest är jag nervös inför fåniga trivialiteter som vad man ska packa ner, att jag säkert kommer att glömma en massa viktiga saker och tänk om köket i mitt studentrum inte är trevligt. Och så kommer jag att behöva lära mig en främmande stads kollektivtrafiknät och vara beroende av att informationen jag letar efter finns på svenska hela tiden. Vilket å andra sidan ska bli grymt spännande att se om den gör!

Och ännu fånigare trivialiteter som vilka kläder det är lämpligast att ta med sig.

Jag har tecknat så mycket de senaste dagarna att mina ögon värker. Det är roligt när man har så mycket pepp, men såklart lite jobbigt när man får ont i kroppen av det. Jag tror att jag börjat bli mer och mer som min mamma när det kommer till kreativa verksamheter. Det går helt enkelt inte att göra dem i måttliga mängder, man måste vara överproduktiv.Och så vill jag skriva någonting om sex, raggning och att vara lite rädd för kvinnor. Någonting om hur man faller ned i Nice guy-fällan utan att riktigt förstå det själv, och att jag alltid varit dålig på alla former av ragg som inte innebär fysisk kontakt eller skamliga förslag. Men det lär ta ett tag att formulera någonting bra på den fronten.

Jag vill skriva någonting om trivialiteter som klädstilar också, eftersom jag aldrig riktigt kan bestämma mig för hur jag vill se ut egentligen och ganska ofta känner mig lite utklädd. Särskilt när jag har läppstift eller jeans på mig.

Men nu tänker jag gå och lägga mig. Så det så.

Kommentarer

Jeff sa…
Ja, skriv gärna om det.

/ständig "Nice Guy"

Populära inlägg i den här bloggen

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?

Sextips för jämställda heteromän

Gästblogg: Hur man fördelar talutrymme kollaborativt, eller Hur man pratar som en tjej och gillar det