söndag 26 februari 2012

Beach 2012 och att känna sig snygg

Ibland blir jag väldigt glad av att läsa Elsa Billgrens blogg. Som i det här inlägget, där Elsa lagt upp en bild på bakelser och någon kommit med en kommentar om att tänka på beach 2012. Vilket hon då responderar med att lägga upp helt fantastiskt söta, glada bilder på sig själv i bikini. Och hon är söt och glad och har en helt vanlig kropp som jag känner igen mig lite i när jag ser och blir glad. För jag har ganska mycket kurvor och ett par överflödskilon här och där, men jag kan hänga på stranden och känna mig grymt söt i baddräkt i alla fall. Och äta hur många semlor jag vill (jag älskar semlor!). Och Elsa är himla bra som lägger upp sådana inlägg.

Jag brukade känna mig vansinnigt obekväm på stranden med baddräkt när jag var lite yngre, och trodde att jag måste ha bikini för det är vad alla smala, brunbrända tjejer har. Länge hade jag badbyxor och en liten top att gömma mig bakom, men kände mig ändå oftast mest besvärad. Sedan hittade jag en turkos baddräkt med kjol, och blev lite kär. Och får jag ha baddräkt med kjol och stor solhatt, så kan jag hänga på stranden länge och känna mig väldigt snygg istället. Och det är himla skönt! 


3 kommentarer:

Adam sa...

Jag tycker det är synd och skam att killar inte kan ha någon form av baddräkt. Jag känner mig ofta väldigt utfläkt i badbyxor och tycker det är ganska besvärande.

Anneli sa...

Jag tänker att jag ska försöka hitta en riktigt snygg bikini och våga bära den på stranden, utan att känna att jag är för tjock och blek för att ha bikini egentligen. Som en utmaning, liksom.

HGL sa...

För hvad??? för att ha bikini?