Dagens outfit och mysiga hemmakontoret


Jag läste Elsa Billgren men tyckte efter en stund att det var lite väl mycket nya fina våroutfits, inredda kontor och små utflykter till mysiga butiker, att jag kände för att göra ett eget sådant inlägg istället. Jag ägnar nämligen helgen åt att sitta hemma och korrekturläsa ett manuskript åt Kata Förlag. Det handlar om ABF för hundra år sedan och idag och är grymt intressant!

Dagens outfit består av en ljusblå t-shirt från Blodcentralen, som jag matchar med trendigt slitna jeans från Myrorna. Nu i vår är det helrätt att våga matcha pasteller från topp till tå! Jeansen går i vanligt tal under beteckningen "post ap-byxorna", men liknande modeller finns att hitta hos t.ex. Levis och Acne.

Eftersom jag håller på med korrekturläsning använder jag en standardtabell över korrekturtecken. Jag har också snyggt formgivna Svenska skrivregler som allmän husbibel, kompletterad med frågelådan på Språkrådets hemsida. I mitt hemmakontor syns också den här färgstarka duken, en Gudrun Sjödén-scarf som jag köpte på loppis i Skrapan förra året och bara älskar! Jag har också anammat trenden med hälsosnacks och äter solrosfrön medan jag jobbar. Observera att solrosfrön inte är samma sak som solroskärnorna man hittar i svenska butiker, de här har skal som inte går att äta. Finns i valfritt förortscentrum längst med blå linjen.

Trevlig lördag!

Kommentarer

Vecka 6 sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Vecka 6 sa…
Hej!

Ursäkta att jag kommer här och stör med ett reklaminlägg apropå ingenting! Jag har rotat lite i "arkiven", och såg att du varit med och skrivit Vecka 6-inlägg tidigare! Vi är på jakt efter nya och gamla skribenter som vill fortsätta vara med och skriva Vecka 6-inlägg, kanske du är en av dem?

Tanja som drev utmaningen tidigare lämnade över för ett tag sedan över projektet, men vi fortsätter som vanligt. Precis som tidigare så kommer nya teman varje tisdag (förmiddag), och om du själv har tips på intressanta teman, idéer eller vinklingar så tar vi tacksamt emot dessa på vecka6@gmail.com eller på Twitter @Vecka6. Vi uppskattar dessutom väldigt mkt att få hjälp att sprida informationen om Vecka 6 så att fler ansluter sig och skriver om sex och relationer.

Tack för att jag fick störa en stund så här på kvällningen!
Hälsningar Erika (och Klara), nya Vecka 6-duon.
Vecka 6 sa…
PS, Om du skriver ett inlägg på temat, så glöm inte att kommentera på vecka6.blogspot.se så att vi kan länka dig :)
OK, du är min en gammal dröm för mig, meeeenn ... jag är i Beauvais, det är en tjej här jag råkar vara en smula intresserad af ... så, hej, hej!
Anneli sa…
Vecka 6:
Hej på er! Jag kollar in bloggutmaningen varje vecka, ifall det är någonting som jag känner att jag kan tillföra någonting till. Just nu har jag lite bloggtorka, men jag har inte glömt bort er :)

Hans Georg: Det låter trevligt, ha det fint!
Tack, tyvärr verkar hon undvika mig nu ...

Populära inlägg i den här bloggen

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.

Sextips för jämställda heteromän