1 - Fem sätt att svepa mig av benen

Okej... bloggutmaningen påbörjad, och den här rundan går vi ut hårt! Förra gången fick jag åtminstone presentera mig själv först. Men jag kör på.

Hej, jag heter Anneli. Jag är 22 år gammal, kommer inte från Finland, och nu ska jag ge dig fem bra tips på hur man vinner mitt hjärta. Underligt nog är jag ganska stabil när det kommer till de där riktiga kärlekarna. Sexuell attraktion föredrar jag kort och effektivt, småförälskelser tenderar att se likadana ut. Och så ibland blir jag rejält upp över öronen tonårsförälskad och då kan du räkna med att det håller på ett bra tag, uppemot något år, och att jag kommer att utse dig till bland de mest awesome människorna jag känner. Men några tips för att jag ska inse att just du är helt fantastisk, då..?

  • Du är intelligent. Det är galet viktigt faktiskt. Jag hör till den där mindre ödmjuka skaran som under hela min uppväxt känt mig lite smartare än stora delar av min omgivning, och om vi ska spendera väldigt mycket tid ihop (vilket jag kommer att vilja ifall jag blir sådär kär i dig), måste vi kunna ge varandra intellektuell stimulans. Utöver ren intelligens är det alltså en klar fördel om du är allmänbildad och intresserad av att lära dig nya saker, så kan vi ha spännande nördiga diskussioner ihop i all oändlighet.
  • Du bryr dig om saker. Seriöst, bland det osexigaste jag vet är människor som "bara inte pallar" engagera sig i någonting, inte har så mycket etiska principer, politiska åsikter eller passioner i allmänhet. Du sveper mig av benen och jag tycker att du är fantastisk och beundransvärd för ditt engagemang. Du inspirerar mig!
  • Du har integritet. Jag har ganska lätt att börja köra med folk i min omgivning om de visar sig undergivna. Dig kan jag inte köra med. Jag har ingen lust att göra det heller, för du har integritet och vet om ditt eget värde. Jag kan retas med dig, men du låter mig inte bestämma allt.
  • Du har respekt för mitt personliga utrymme. Jag har också ganska mycket integritet och sparkar totalt bakut när jag känner att folk försöker bestämma över mig. Du respekterar mitt behov av privatliv och självbestämmande. Du kommer inte med gliringar om mina tobaksvanor, hårklippningar, piercingar eller vilka jag vill ha sex med. Om jag är sådär kär i dig vill jag umgås med dig bara för att jag just, vill, det, och inte för att jag känner att jag måste.
  • Du är spontan och överraskande. Om du skickar roliga random-sms när du kommer att tänka på någonting jag skulle tycka var intressant, eller hittar på saker vi ska göra tillsammans som jag inte kommit att tänka på, typ ringer och drar ut mig på saker, så kommer jag känna mig uppskattad, svept av benen och bli lätt yr i huvudet. Och sådant tycker jag om!
 Typ sådär kan man svepa mig av benen kanske. Eller bara vara allmänt awesome.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.