onsdag 4 juli 2012

5 - Saker jag vill säga till ett ex

And I know we were both too young
way back when we had our thing.
And you're not the one that I think of
every time that the telephone rings.
And I know that what we had
would not be called love by the ones who know.
And I know it's been many years
and a hundred love affairs ago.
I know all that so well, but I also do know this
Calleth you, cometh I
that's how it is.
- The Ark, Calleth You, Cometh I. 

Det här är ärligt talat en av mina favoritlåtar, för överlag är jag förtjust i The Ark. Och jag tycker att den där texten i sin helhet är vansinnigt poetisk och har nog sjungit den ett antal gånger och tänkt att den ligger rätt bra i munnen, även om jag egentligen inte kan känna igen mig i den. Det är mycket spännande saker att säga till ett ex, men det är ingenting som jag har lust att säga till något av mina. 

När man slänger in ett sådant här inlägg i en bloggutmaning känns det som att bädda för ett högst sentimentalt inlägg. Just mina ex har jag dock överlag en väldigt osentimental relation med.

Som Hell och jag. På midsommar blev vi kallade för söta ex. Det är nog en ganska träffande beskrivning. Typ igår la Hell upp en härligt osmickrande bild på mig på Facebook, så jag hämnas med att lägga ut den här charmiga. Jag vet inte riktigt vad han har i munnen. Men tja, saker jag vill säga till Hell alltså. Kanske ungefär såhär:

Hej lilla hellskling. Tack för senast! Du säger kloka saker. Har du flyttat tillbaka till Bromsten än? Vi får grilla sojakorv på uteplatsen någon dag eller något. Jag är i Almedalen och det är fullt med politiker och lobbyister och lite smått otäckt, men ganska intressant. Du skulle nog trivas. Nu ska jag sova. Ha det fint!
/Lei

4 kommentarer:

Plumflower sa...

Aha, då kanske man springer på dig i vimlet. :D

Niclas Hell sa...

Hejsan lilla lekjur!
Jag har flyttat till Bromsten, kommit i ordning och börjat inse att behovet av "fina saker" kanske inte alltid är så litet. Jag har skaffat nya utemöbler ("Deluxemodell" enligt någon möbelkatalog från 1995). Jag saknar Almedalen, för jag har inte varit där sedan 2006. Hoppas du har det bra trots allt, och det är alltid kul att se när du länkar blogginlägg på fejjan som kommer sig av svavelosande diskussioner vi haft.
Ha det så fint själv, och välkommen förbi på sojakorv någon dag! Ditt namn står kvar på det kontrakt jag måste skicka till Försäkringskassan för att få bostadsbidrag, så det är ju inte mer än rätt!
/Hellsklingen

Anneli sa...

Åhå, men jag har ju inte stått på det kontraktet sedan typ evigheter. Står jag kvar på dörren också?
Har du börjat läsa min blogg alltså? :o
Kommer gärna förbi och käkar sojakorv! Visbys vegoutbud lämnar lite att önska.

Niclas Hell sa...

Jag läser din blogg när du taggar mig på Facebook i inlägget! Och jag brukar inte läsa den, men du brukar ju skriva en liten text i anslutning till inlägget på Facebook där det står om ämnet, för att verka intresseväckande. Där ser jag ju om det grundar sig i diskussioner med mig. Åtminstone delvis.
Jag vet lika väl som någon att Visby är vegoskralt. Jag tänkte säga "Det vet du ju att jag vet, vi har varit där tillsammans!". Men den gången bodde vi i ett stort hus och åt vällagad mat varje dag.
Ja, jag tror faktiskt du står kvar på dörren. Jag har försökt ta bort dig några gånger, men brevlådan är ungefär lika säker som ett bankfack, och jag har inte sett det som en stor grej, så jag har inte orkat ringa värden och gnälla, hon har strul nog med mig som det är!