8 - Vad jag ätit idag

Idag har jag chillat hemma och vilat efter Almedalsveckan. Det är mitt i sommaren så jag har i sedvanlig ordning mycket ont om pengar (för jag har jobb i juli, men de pengarna kommer ju först när sommaren är slut). Dessutom gillar jag inte att laga mat egentligen. Så därav dagens något torftiga matsedel.

Till frukost drack jag kaffe och åt två bananer med jordnötssmör, som jag fick med mig när vi städade ur köket i Klintehamn. Veganer gillar jordnötssmör har jag hört. Hade inget bröd hemma, så struntade i det. Jag har nästan aldrig bröd hemma.

Dagens mest ordentliga måltid var min lunch, som bestod av ris med lite kardemumma i. Till denna serverades en tomatbaserad sås på röda linser. Och en klick Tofuline färskost (vitlök/persilja) som jag hittade i kylen och som gjorde sig jättebra som komplement till såsen.

Framåt eftermiddagen kom min syster på besök och vi drack en kanna te medan vi målade naglarna, lyssnade på plastig 80-talspop och diskuterade det orättvisa i att hon blir brun på somrarna medan jag genomgående blir myggbiten och rödflagig. Jag har dock en charmig (om än röd) bondbränna sedan montern.

Varken jag eller Ellica orkade laga mat, eller gå och handla, och bestämde oss därför för att äta makaroner med ketchup till middag. Så det gjorde vi. Och nu i skrivandets stund är klockan strax efter tio på kvällen, jag har just gjort en kopp te till, och äter upp den sista bananen med jordnötssmör på.
Det var dagens meny.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.