12 - Fem kändisar jag tycker är attraktiva

Det här är fortfarande ett sådant där inlägg som jag inte riktigt kan bestämma mig för om det är väldigt kul eller bara fånigt. Svårt var det att skriva i alla fall. Jag har aldrig någonsin varit typen som bildgooglat snygga bilder på kändisar och sparat ner dem, eller haft en lista på kändisar jag vill ligga med.
Men fem kändisar jag tycker är attraktiva, okej då. Utan inbördes ordning:

1.
Svårt att hitta en bra bild på Kate Winslet. När jag började med utmaningen att bildgoogla fram illustrationer till det här inlägget, kom jag på att min mentala bild av henne motsvarar hur hon såg ut för drygt tio år sedan. Kate Winslet som Rose i Titanic är liksom... fantastiskt attraktiv. Det nästa problemet med bildgooglingen var att det var så svårt att få fram en bra bild som fångar hela mimiken som är attraktiv. På de flesta bilder tittar hon allvarligt in i kameran, spärrar upp ögonen och plutar med läpparna. Och det är Kate Winslet som skrattar stort, grimarserar och dansar i tredje klass på Titanic som är så fantastiskt jättesöt. Svårt att fånga det på bild.

2. 
Lite samma problem är det med Ellen Page. Det är liksom hela Ellen Pages minspel som är roligt, charmigt och som jag finner attraktivt. Vilket leder till att hon gör synnerligen fåniga miner på typ alla stillbilder.
Men alltså...

3.
Här var det förvånansvärt lätt att hitta en bra bild. Keanu Reeves ser nämligen ungefär likadan ut hela tiden. Vilket inte stör mig särskilt mycket alls, för han är bra ögongodis.


4.
Och så kom jag, med liten påminnelse från Mattlo, ihåg varför Keanu Reeves är så bra ögongodis också. Han är Niilatypen. Niila är alltså en av huvudpersonerna i Populärmusik från Vittula, som kom upp på bio någon gång när jag gick i gymnasiet. Skådespelaren heter Andreas av Enehielm och är inte alls lika snygg på bilder där han inte är Niila. Men mörkt hår, ögonbryn, höga kindben, och så pratar han finlandssvenska. Strålande kombination, jag är fortfarande vansinnigt svag för den.

5. Och efter lite fundering får Julia Stiles bli kändis nummer fem som jag tycker är attraktiv. För hon är grymt söt. Och förvisso förmodligen också ungefär tio år äldre än jag minns henne som, men i alla fall. Hon är söt.

Kommentarer

Camilla sa…
Kul och fånigt! Mina fem är Benedict Cumberbatch (för rollen som Sherlock), James McAvoy, Natalie Portman, Audrey Tautou och Michael Fassbender.
Agnes sa…
Kate Winslet <3


Så vettig var jag idag.

Populära inlägg i den här bloggen

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?

Sextips för jämställda heteromän

Gästblogg: Hur man fördelar talutrymme kollaborativt, eller Hur man pratar som en tjej och gillar det