Dagens hantverksblogg: vantar

Jag har länge haft känslan av att jag egentligen kan virka, jag har bara inte exakt koll på hur det går till. Men nu kom det sig att jag hälsade på min pappa i helgen, och det är ett sätt bra tillfälle att lära sig tidskrävande hantverk på. Så jag började virka vantar. Jag hittade ett gammalt nystan vitt ullgarn i min fiollåda och gjorde den här lilla frökniga torgvanten med spets och volangkant. Jag är väldigt nöjd och tycker att den blev söt, en tyvärr räckte inte garnet hela vägen till en maka, så andra vanten saknar tumme och kant. Om någon har en slatt tunt vitt ullgarn att skänka till snäll hantverkande vegan som inte vill köpa nytt blir jag alltså glad.



Sedan var det ju det här med att vi ska åka på lajv i november. Och spela armborstskyttar. I november. Det kommer att bli kallt, och någonting på händerna är totalt nödvändigt. Så jag, glad över min nya insikt att jag faktiskt kan virka, gick och köpte ett par nystan billigt, armégrönt akrylgarn och började virka ett par torgvantar. Vår uniform är grön och gul, så det var kul att hitta rätt färger. De är lite stora över fingrarna, men trycker och värmer grymt bra på handlederna, så jag gillar dem.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.

Sextips för jämställda heteromän