onsdag 17 oktober 2012

14 - Dagens outfit och sånt där

Mina kläder är viktiga för mig. Det märker man ganska snabbt. Så när jag har seriösbloggat en del blir jag alltid sugen på att skriva lite om klänningar och nagellack. Min blogg, så jag får det.
Det här är dagens outfit. Bilden är egentligen från igår kväll, men jag hade samma på mig i förmiddags:

Klänningen är min gamla vanliga blårutiga. Jag köpte den på Beyond Retro våren 2008 och den blev liksom hela startskottet för de fluffiga kjolarna och vintagekläderna som blivit lite min grej de senaste åren. Till den har jag en synnerligen fånig liten rosa kofta som jag fick av Anna-Karin som rensade ur sin garderob ungefär samtiigt som vi hade lajvmöte där. Jag gillar den för att den är kort, har spetskanter och knytband. Går fint ihop med alla klänningar med hög midja som jag har. Men när jag ser den här bilden börjar jag känna ett litet begär efter gamla fyrtiotalsbehåar. Sen så har jag röda pulsvärmare som min mamma har stickat också. Hon gör så himla mycket fina sådana grejer, min mamma. Här kan man titta på dem, det kommer upp nytt hantverk mellan varven.

Mitt på dagen råkade jag ta en sväng in på Indiska på jakt efter vantar. Det hittade jag inga jag gillade. Däremot hittade jag de här söta örhängena med fåglar, som jag spanat på tidigare och som plötsligt var på rea. Så dem impulsköpte jag. På bilden syns också veckans omåttligt glammiga glamnaglar.

Inga kommentarer: