En tribut till mina högstadievänner

I fredags var jag på maskerad. Lite snabbt påtänkt och sådär så jag bestämde mig för att leka med saker jag hade hemma. Det blev en hyllning till indiepopparna som lärde mig allt om livet när jag var tretton.
Så jag blev påp! Sådär påp som jag aldrig var på riktigt men de coola tjejerna i nian lärde mig. Såhär snygg blir man då:

Börjat processen till panda med lite eyeliner. Ungefär
här tycker jag att jag har mycket smink.


Pandasminket klart men håret lämnar en del att önska.
Mycket kajal, lite flytande eyeliner (kajalpennor är fortfarande min
nemesis). Lite vit skugga i inre ögonvrån, Broder Daniel-stjärnorna och en del
glitter som inte syns på den här fånigt instagrammade bilden.
Och så frisyren: tupera, tupera, tupera. Spraya, tupera mer. Spraya mer.
Lägga sig på badrumsgolvet med håret rätt upp från huvudet och spraya
lite till. Och så en påp rosett på det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?

Sextips för jämställda heteromän

Gästblogg: Hur man fördelar talutrymme kollaborativt, eller Hur man pratar som en tjej och gillar det