tisdag 9 oktober 2012

På min önskelista just nu:

Jag fyller inte år eller någonting snart, jag bara gillar att skriva önskelistor. Särskilt gillar jag som den här som faktiskt är ganska kort och enkel, för så mycket saker önskar jag mig inte längre. Se den inte som en uppmaning att köpa saker till mig :)

En stor trevlig tekanna


Min förra var jättestor, blåvit och köpt på lågprisvaruhuset TGR i Köpenhamn för en spottstyver. Tyvärr råkade jag tappa en muminmugg på nosen på den, så att den sprack. Min nuvarande tappade för länge sedan sitt lock, och läcker ganska kraftigt när man försöker hälla ur den. Så jag önskar mig en stor, trevlig kanna som inte läcker.

Schysst eko duschkräm eller lushtvål (gröna prickar = vegan) 
Min gamla börjar ta slut, och jag gillar saker som luktar gott.

Fina underkläderI fredags fastnade jag framför bloggen The lingerie addict ungefär halva dagen och blev glad över betoningen på att snygga underkläder är underkläder just du känner dig snygg i. Nästa gång jag får lön tror jag att jag ska rensa ut lite av alla mina gamla slitna fulunderkläder och unna mig någon uppsättning snygga.

En lagom behändig skumgummimadrassFör varenda gång man åker på lajv är det "vad ska jag ligga på för att inte sova dåligt" som är problemet. Och det vore nice att ha en gästmadrass som inte är min övermjuka soffa. Så en gammal madrass kanske?

Keramikkurs (vore jätteroligt!)
Jag har drejat ett par gånger. Som i fått träffa en keramiker och testa att göra en kopp eller en skål medan hen håller i mina händer och hjälper till. Det var jätteroligt, men sist var jag kanske tretton. Är grymt sugen på att gå en kurs på flera gånger, få testa själv att göra grejer som jag vill att de ska se ut. Det vore så himla kul!




Inga kommentarer: