Annelis önskelista

Det här är min önskelista på inlägg jag vill ha tid och pepp att skriva just nu:

  • Om könsblandade gemenskaper och social uteslutning, att tjejer förväntas ta ensamt ansvar för den goda stämningen och varför även killar måste bli lite mer uppmärksamma och solidariska emellanåt.
  • Om skuggsidor och den årliga queerpaniken, att inte riktigt känna sig hemma i något begrepp för sin sexuella läggning och att det faktiskt spelar roll.
  • Om mansplaining och hur viktigt det är att jag får definiera mitt eget liv och min identitet på egen hand. En vänlig uppmaning till alla er som vet precis hur världen fungerar.
  • Om religion. Att jag faktiskt inte vet om Gud skapade mig eller jag skapade Gud. Förmodligen var det ömsesidigt.
Ett gäng sådär lite tunga inlägg men viktiga och vettiga. Tänker jag. På fredag får jag jullov, då får jag skriva hur mycket sådana bra saker jag känner för. Eller kanske innan dess om peppen råkar ligga på.

Fånig katt i julgran. Viktiga grejer.

Kommentarer

Anonym sa…
Om du skriver om att man inte får definiera dig efter hur man uppfattar dig, utan utrymme för diskussion, utan skall acceptera din definition (något som man visserligen kan acceptera) känns det ganska osympatiskt mot de som faktiskt skulle vilka diskutera det med dig att knäppa dem på näsan genom att argumentera mot dem. Genom att säga "Du får inte uttala dig i den här frågan" och sedan uttala sig och argumentera i frågan, är det man signalerar inte "En vänlig uppmaning". Eftersom den punkten på blogginlägget är riktad mot mig (jag tänkte posta det med namn, men eftersom du valde att hålla mig hemlig i inlägget så antar jag att du har en anledning till det), känner jag att jag måste få besvara åtminstone den delen av det.
Tl;dr, Vänligen skriv inte ett blogginlägg om hur dum jag är när jag inte får besvara det utan att du känner dig påhoppad.
Anneli sa…
Saker som är uppe för diskussion:

1.1 Åsiktsfrågor
1.2 Relevans och validitet i sakfrågor
1.3 Semantiska frågor
1.4 Tonen i Annelis blogginlägg
1.5 Hur man uppfattar Anneli

Saker som inte är uppe för diskussion:
2.1 Vilken sexuell läggning Anneli har
2.2 Annelis relationskontrakt
2.3 Vad Anneli känner, tänker och tycker om saker

Vill du diskutera hur du uppfattar mig eller hur jag borde definieras bör du alltså lämpligen lägga till en ödmjuk ton och gott om osäkerhetsmarkörer av typen "personligen uppfattar jag dig som...", för att tydligt markera att du diskuterar fråga 1.5 och inte någon av frågorna under rubrik 2.

Och nej älskling, överlag handlar väldigt lite av det jag skriver om dig.

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.