torsdag 20 december 2012

Dagens tips: Simple Sticky Notes

Egentligen är jag en ganska ostrukurerad människa. Jag städar inte så ofta, jag är en skamlös deadlineromantiker och jag glömmer alltid bort mina räkningar. Alltså tycker jag väldigt mycket om när jag hittar små saker som gör det lättare för mig att känna mig lite mer strukturerad och ordningssam. Särskilt om de faktiskt hjälper mig hålla koll på saker.

Simple Sticky Notes är en typiskt sådan där bra grej! Jag antar att det egentligen inte heter app om man har den på datorn, men det är likväl typ den bästa app jag träffat på. Den är helt gratis och består helt enkelt av små postitlappar som sitter på skrivbordet. De startar automatiskt när jag startar datorn och så sitter de där och talar om för mig alla saker jag inte ska glömma.

De är grymt bra när jag behöver ha information tillgänglig men inte så länge också. Den här veckan har jag brainstormat tentasvar, skrivit ner vad alla ska få i julklapp och gjort att göra-listor för innan jullovet med dem. När vi skulle åka till London slängde jag upp alla flygtider och bokningsnummer.


Nu har jag laddat ner en grymt trevlig uppdatering, 2.0, av Simple Sticky Notes som helt enkelt är ännu bättre. Till exempel kan jag koppla alarm till postitlapparna, så påminner de mig om att jag ska typ gå ner i tvättstugan eller ringa viktiga samtal.

Kunde jag bara lägga upp bilder lika smidigt vore jag asnöjd!
Men tja, det här är typ bästa appen jag vet.

Inga kommentarer: