December och strukturering

Hej!
Nu börjar det åter igen kännas som ganska länge sedan jag spottade ur mig någonting vettigt här på bloggen. Så lite uppföljning på gamla inlägg:
  • Jag kandiderade till Sveroks förbundsstyrelse. Jag kom inte in. Men det gör inte så mycket, för det var roligt att försöka hela vägen fram. Jag fick väldigt mycket pepp och omnämnanden. Jag insåg hur svårt jag har för att sälja in mig själv (jag är ingen entreprenör men jag är grym på att sälja in idéer jag tror på), blev blyg och nervös och hela köret, men jag var mig själv och gjorde ett ärligt försök.Nu hoppas jag att Sverok inser att jag är en ung gammal ent och gör någonting vettigt av mig.
  • Mitt hatbrev till Cordovien fick ungefär 450 läsare på en dag och en 300 inlägg lång tråd på Krigshjärtas facebookgrupp där folk diskuterade runt det. Många som förstod poängen och en del som inte gjorde det. Jag har några saker jag vill säga:

    • Poängen med inlägget var inte att visa att lajvkampanjen Krigshjärta suger (jag gillar den) eller riktat mot fiktionsgrupp eller arrangörer. Det här förstod arrangörerna, jag fick en del pepp från högre ord. Poängen med inlägget var att belysa vilket skav jag som queer spelare faktiskt upplevde när jag lajvade i homofobkulturen Cordovien. Jag hade inte räknat med detta på förhand.
    • Det finns väl egentligen ingen anledning att spela på en totalitär diktaturstat där alla oliktänkande (eller -kännande) stenas till döds, om man inte låtsas om att det är jobbigt att leva i en sådan stat. Jag kan tycka att det är fantastiskt givande att spela på olika former av skitjobbigt förtryck, men då måste man reflektera över det och synliggöra hur det tog sig uttryck efteråt.
    • Det här är inte ett icke-problem som jag hittar på. Heterosexuella spelare har i betydligt större utsträckning ett val att ignorera sin sexuella läggning än vad homosexuella spelare har, när man lajvar homofob kultur. Jag kräver inte att någon i privilegierad position ska förstå det här av sig själva, men när jag påpekar det är det egentligen enda passande att hålla käften och lyssna, ställa intresserade frågor, eller titta åt ett annat håll.
    • Men överlag tack för all bra respons jag faktiskt fick på blogginlägget. Det var argt, det var grymt motiverad ilska. Det öppnade lite ögon. Jag älskar er. 

    Sådär. Jag vet inte riktigt vad jag vill skriva mer om just nu. Kanske kommer det en rant om den årliga queerpaniken och vad som är problemet med heteronormen. Kanske kommer det mest instagrambilder. Kanske skriver jag om varför jag hatar konceptet entreprenörsskap. Eller så får ni välja. Vad vill ni ha av mig egentligen?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.