Hipsterpyssel

Min telefon har varit på lagning igen, så för att fira att jag fick tillbaka den igen köpte jag ett par hela hörlurar och gjorde det här hipsterpysslet.

Har sett folk på stan ha hörlurar med pärlor på och undrade var man köper dem. Killen i kassan på teknikmagasinet sa "gör dem själv!" och så blev jag grymt pepp och testade.

Man behöver ett par hörlurar och ungefär 250 vanliga pärlplattepärlor, de här är från IKEA. Sedan klipper man upp pärlorna med en vanlig kökssax och trär dem runt sladden. Det är ganska pilligt och lättare om man töjer upp pärlorna lite med typ saxen. De drar ihop sig igen när man släpper, så man behöver inte limma ihop eller något (jag funderade på att bränna ihop dem men det kändes farligt med sladdar och behövdes inte).

Jag tycker att de är fina och blir glad av dem.
1) Jag har lärt mig ladda upp instagrambilder i vettig kvalitet från telefonen
2) Färgglatt kaos som dessutom förhindrar att sladden slår knut på sig, kärlek!
3) Mitt extrajobb har gjort sig förtjänt av skamlös produktplacering, som gav mig en bra väska.

Kommentarer

gealach sa…
Har också sett sådana där! Själv gör jag pärltavlor av mina pärlor, men det är kul att hitta på andra sätt att leka med dem också!

Populära inlägg i den här bloggen

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?

Sextips för jämställda heteromän

Gästblogg: Hur man fördelar talutrymme kollaborativt, eller Hur man pratar som en tjej och gillar det