Pärlplattor

Jag mår inte så bra just nu, så jag behövde ett pyssel som inte är för svårt, men som man kan ha i händerna och sysselsätta sig med några timmar åt gången. Det perfekta pysslet för ändamålet är pärlplattor!

Jag älskar dem. Mediet är så pass begränsande att det liksom är svårt att vara "bra på pärlplattor", det har en löjligt låg inlärningströskel (kräver lite finmotorik, men inte jämförelsevis lika mycket som säg cernitlera, teckning eller modellbyggen), och blir väldigt fina saker. Så jag har spenderat ett par dagar inne i världens pärlplatte-frenzy. Såhär elva stycken på fem dagar senare så:

Har jag en sjukt söt mobil av randiga och rutiga regnbågar som hänger
i mitt sovrumsfönster. Fotade på kvällen, så färgerna är inte riktigt rättvisa.
Men den är jättesöt, särskilt när solen lyser in genom den, för pärlorna är
olika genomskinliga och det gör mig glad.


Har jag också ett gäng glasunderlägg med de här mosaikliknande
stjärnmönstren. De här tre är sötast, sedan började de se hyfsat färgblinda ut,
eftersom jag fick slut på alla de fina färgerna och lokala leksaksbutiken,
"Izla lek och presenter" i Flemingsberg, var en besvikelse på pärlfronten.

Och så har vi en ny Ingen reklam-skylt. Stört underskattad konstform,
det här med reklamskyltar. Jag har haft många fina under åren.

Kommentarer

gealach sa…
Kul! Jag har insett att ett av de vanligaste sökorden folk använt för att hamna på min blogg är just "pärlplattor", så det är tydligt att det är populärt, förmodligen som du säger, för att det inte är speciellt svårt att komma in i.

Populära inlägg i den här bloggen

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?

Sextips för jämställda heteromän

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.