Får fittor vara sexiga?

Jag funderade lite på det här med vilka kroppsdelar som egentligen spelas upp som sexiga... och insåg att fittan verkligen är en grymt negligerad kroppsdel.

Liksom. När heterokillar pratar om sexiga kvinnokroppar pratar de om två saker: bröst och rumpa. Den normen är så stark att man till och med ser folk på internet definiera sig som en ass man. De sexiga delarna på kvinnokroppen är brösten och rumpan, men inte fittan.

Cupcake pussy
På manskroppen däremot, pratar både kvinnor och män om kuken som sexig. Liksom, stora hårda sexiga kukar. Lustigt nog verkar det vara mest män som pratar om kukar som sexiga, när jag pratar med heterotjejer om vad som är sexigt på män verkar det ofta vara armar, magar, skulderblad och sådär. 

Tittar man på porr kan fittor vara sexiga, men bara i egenskap av "ett hål man stoppar kuken i". Och överlag att prata om fittor som hål är så jävla konstigt. Det är ju så grymt mycket mer än ett hål. Lite som att prata om att män har externa könsorgan och kvinnor har interna. Hallå, har folk som säger så ens sett en fitta någon gång?

När tjejer själva pratar om sina fittor verkar det finnas ett par olika infallsvinklar. Antingen är fittor, ärligt talat, någonting ganska negativt. Förhållandevis många fittdiskussioner jag hör handlar om att fittor typ luktar illa, det kommer mens ur dem, de är lite ofräscha, och hur var det där med om man ska ha könshår eller inte? Fittor är lite läskiga och måste tyglas liksom.

Eller så gör folk den här feministgrejen reclaim the pussy. Ni vet, pussy power. Man bakar fittcupcakes och virkar fittor i bomullsgarn. En kompis sydde en blygdkapsel i fittform till sin knektdräkt, som kontrast till alla stoppade kukar (jag älskar det!). Mycket det här att fittor får ta plats, är legitima kroppsdelar, är nice. Men man pratar liksom inte om dem som sexiga.

Och seriöst alltså, varför skulle fittor inte vara sexiga? De är mjuka och lena, man kan klappa dem så blir det skönt, de är ganska söta även om de ser lite mysko ut (men kom igen, vems könsorgan gör inte det?). De luktar gott. De blir blöta. De ser ut som nyfikna små djur eller blomknoppar, även om det låter sjukt cheesy att skriva det så. Så liksom, varför skulle fittor vara det minsta mindre sexiga än kukar? Eller osexiga över huvudtaget?

Cute pussy
Ehehehe. Det är skitsvårt att skriva ett inlägg om att man tycker att fittor är sexiga. Av någon anledning känns det som att jag just kommit ut med värsta bisarra sexuella fetischen. Liksom, att jag tänder på tjejer är väl ganska allmänt känt - men att lyfta fram någon del av tjejkroppar som inte är bröst eller rumpa och bara "det här är sexigt". Det är förvånansvärt svårt att skriva ett sånt inlägg!

Men jag vidmakthåller att fittor får vara sexiga. Det är ju bara skitkonstigt att de inte får.

Kommentarer

Ylva sa…
Jag har sagt det förut och jag säger det igen: jag gillar verkligen dina inlägg.
Du tänker så klokt och kan dessutom uttrycka det.
Heja dig!
Anneli sa…
Tack! Åh vad glad jag blir av sådana kommentarer :)

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.