Saker Lei Lei gör på dagarna (eftersom hon uppenbarligen inte bloggar)

Hej på er!
Jag har inte försvunnit från jordens yta. Däremot är jag i slutfasen på min magisteruppsats. När jag inte sitter och skriver (eller har ångest för att jag inte skriver), eller jobbar med mina läxhjälpselever, så spelar jag Sims 2 eller kollar på serier. Det är lagom, inte särskilt krävande avkoppling.

Uppsatsen är i skrivandets stund 25 sidor lång, handlar om tilltal och artighetsstrategier i finlandssvenska och sverigesvenska läkarsamtal, och opponeras på 31 maj. Därefter är min skoltermin slut och jag kan ägna mig åt att vara glad, social och trevlig igen.

Tills dess är jag lite lätt försvunnen från jordens yta. Jag uppdaterar Facebook och Twitter (@siijiska) en del, så om du har abstinens efter mina tankar om saker och ting kan du ju alltid följa mig där.

Jag har för övrigt grym bloggklåda i fingrarna och väntar på ro och tid att skriva igen. För jag har massa bra grejer som vill komma ut.

Typ om att jag slutat vara vegan och hur galet jobbigt det är.
Och så ska jag skriva någonting om tjejtidningar, ytlighet och att jag faktiskt gillar kläder och smink.

Hörs!
Anneli

Kommentarer

Anneli sa…
Haha, Lei är vad mina vänner kallar mig. Ibland blir det Lei Lei eller rentav Lei LeiLei.
Hade jag ingen aning om.

Chinesiska?

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.