31 dagar i lack

Så... det här är alltså vad jag har sysslat med den senaste månaden. Jag hoppade på en utmaning där man skulle måla naglarna en gång om dagen i enlighet med ett bestämt tema. Det har varit roligt, lärorikt och svårt. Jag har lärt mig en massa nya tekniker, skaffat ungefär dubbelt så mycket nagellack som jag hade innan, varit tvungen att lära mig en del om nagelvård på kuppen (händer torkar ut rätt rejält av remover), och skaffat en massa följare och bekanta på Instagram.

För att inte spamma bloggen med mina naglar startade jag ett Instagram-konto som @leisnails. Det har gått bra och varit grymt roligt. Men nu längtar jag lite efter att få måla precis vad jag vill, och få behålla snygga designer mer än en dag. Självklart har jag fotat alla. Det här är några av alla foton på mina naglar jag tagit den närmaste månaden. Såhär blev det! Klicka på bilderna så blir de större.

Dag 1 - Röda naglar
Dag 2 - Orange naglar

Dag 3 - Gula naglar
Dag 4 - Gröna naglar

Dag 5 - Blå naglar
Dag 6 - Lila naglar
Dag 7 - Svartvitt

Dag 8 - Metallic
Dag 9- Regnbåge
Dag 10 - Gradient

Dag 11 - Prickar
Dag 12 - Ränder

Dag 13 - Djurmönster

Dag 14 - Delicate print
Dag 15 - Blommor

Dag 16 - Folkdräkt
Ursprungsutmaningen var "tribal" men den kändes fel av etiska skäl.
Dag 17 - Glitter.
Här började jag vattenmärka mina bilder.
Dag 18 - Halvmånar

Dag 19 - Galaxer
Dag 20 - Marmorering

Dag 21 - En färg (grön)
Dag 22 - En låt (Gotye ft Kimbra - Somebody that I used to know)

Dag 23 - En film (Phantom of the Opera)
Dag 24 - En bok (Harry Potter)
Dag 25 - En modeskapare (Emilio Pucci)
Dag 26 - Ett mönster (prickar)
Den här dagen orsakade mitt topplack världens fulaste skrynkling på hela manikyren. Jag var inte glad.
Dag 27 - Ett konstverk (Matisse, Marockanskt landskap)
Dag 28 - En flagga (marina signalflaggor)
Dag 29 - Något övernaturligt (regnbågs-enhörning!)

Dag 30 - Inspirerat av en tutorial

Dag 31 - Naglar jag älskar

Kommentarer

Inya sa…
Hje!

1. Dina manikyrer är väldigt fina.
2. Jag vet att ditt instagram-nick ska utläsas Lei's Nails men
3. jag utläser det som Lei Snails varje gång så
4. jag gjorde en snail wearing a lei till dig.


Anneli sa…
Ååh vad söt :), tack!
Haha, jag läser också Lei Snails.

Populära inlägg i den här bloggen

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?

Sextips för jämställda heteromän

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.