Lajv och tatueringar

Ingen brandfackla idag, rubriken till trots. Jag är lite seg på bloggfronten, har massor med intressanta tankar men inte riktigt skrivro. Hade många intressanta samtal om lajv och social status på fest hos min vän Emilia i lördags, var på uppstartsmöte inför Granland 3 idag, och har ett par lajvprojekt på gång som jag tänker lansera relativt snart.

Och åh, jag arrangerade ju lajv förra helgen också! Det blev bra! Nu har jag äntligen orkat skriva en liten sammanfattning på Ordavesbloggen.

Mitt liv just nu kretsar mest runt nagellack och tatueringar. Kroppskonst på en sådär ganska överkomlig nivå, känns det som. Av någon anledning finner jag det mycket mer rationellt att spontant rita in permanenta bilder på sin kropp, än att lägga samma summa pengar på säg en hårförlängning eller spabehandling.
Fick min tredje, och sista för ett litet tag pga ekonomi, tatuering nu i torsdags. Erika på Skäggiga Damen i Bagarmossen som gjort alla tre, och nu var det dags för Toffslan på axeln att få sällskap av ett gäng mymlor som knäpper varandras klänningar runt min vrist. Gjorde helt förjävligt ont och bråkar mer än de tidigare, som sitter på axeln respektive underarmen. Förmodligen just för att den sitter på vristen. Men jag tycker att den är ganska söt.


Och åh, är sjukt pepp på Prolog också. Bara en månad kvar till årets viktigaste och peppaste lajvkonvent, och är väldigt sugen. Jag tänkte hålla sex- och relationer-workshop baserat på lite gamla blogginlägg och andras workshops som jag bevistat och är ledsen att inte absolut hela lajvsverige fått vara med på. Blir nog bra.

Mitt nagellackande går för övrigt också grymt mycket framåt. Jag har lärt mig massor med nya tekniker. Följ mig gärna på Instagram här!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.