Några gånger när det verkligen kändes... och andra fragment

Inspirerade av Elsa Billgrens inlägg här började jag och Mathilda skriva egna listor på gånger det verkligen kändes. Skriv gärna en också, jag älskar det här formatet och vill gärna läsa.

---

- När vi satt ensamma kvar sista natten i hotellbaren och hade druckit lite för mycket, och du pratade om att vara lycklig och jag grät och sa att jag hatar lyckan, att jag vill vara euforisk och annars får det vara. Du sa att ditt liv var mer spännande förr, att det kändes lite monotont för att man inte undrade.
Till exempel om vi skulle börja hångla nu, vad skulle hända då? Det hade man kunnat undra. Men vi delade på en cigarett istället och gick och lade oss, och väl tillbaka ensam i mitt hotellrum ångrade jag verkligen att jag inte kysst dig.

- Att hoppa i alla vattenpölar på väg hem från universitetet.

- När jag låste in mig i badrummet och satt på jacuzzikanten med telefonluren krampaktigt fäst mot axeln och örfilen fortfarande svidande mot kinden och insåg medan tårarna rann att jag skrattade för jag hade vunnit och var fri.

- Att det är en stjärnhimmel i kullerstenen på Stora torget i Visby och sommarnätter när den passar fint att studsa ensam och upprymd över. Att jag inte fryser om mina bara fötter och att det alltid känns som någonting nytt och spännande.

- Och du sa "go ahead" och svarade trevande.

- Mitt surrealistiska möte med Raskolnikov på en sunkig ölhall, gångerna jag verkligen undrat om verkligheten bara är en lsd-tripp, och lärdomen att man alltid är snygg dagen efter i sjömansklänning.

- På midnattsmässan en påskafton i Spånga kyrka när alla kallades fram för att ta nattvarden och jag kände mig för odöpt och utesluten för att kunna delta. Den stora kärleken och de stora tårarna.

- När ni fnittrande tittade upp från ert skrikiga hångelhörn och helt hade missat Den Stora Katastrofen som just utspelat sig i rummet bredvid.

- Det tog mig flera månader att våga börja ett samtal med "jag har inte hittat något artigt sätt som man kan säga på när man inte är kär i någon" och du satte hjärtat i halsgropen innan vi insåg att det inte behövdes.

- Det snöade inte. Ändå minns jag snö i dina ögonfransar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.

Sextips för jämställda heteromän