Semester och gammal publicitet

Hej!
Jag har semester. Det innebär att jag mest sitter inne, spelar Sims och syr medeltidskläder. Någon gång i veckan kommer jag på ett svinbra blogginlägg jag ska skriva, och så lägger jag upp det i en facebookkommentar istället och tömmer ut ämnet innan jag hinner få ner det här. Så jag är inte död, men jag är lite utarbetad efter förra terminen (och mitt uppe i arbetssökande), så det blir inte jättemycket bloggat.

Om du har något jobb till mig däremot så får du gärna höra av dig. Jag är utbildad svensklärare (men räknar med att rektorer inte söker anställda genom att surfa runt i feministbloggosfären), och har erfarenhet av skribentuppdrag, korrekturläsning, illustration och att sy lajvkläder till folk. Bara ett tips, jag är bra ;).

Och åh... nu loggade jag mest in på bloggen för att någon frågade om den här artikeln i Vi som lajvar och jag insåg att jag inte lagt upp den här. Så här:

För ett par månader sedan publicerade Expressen en debattartikel där skribenten hävdade att uppemot 80% av alla unga tjejer spelar horor eller blodsslavar på sina första lajv. Jag tyckte att det lät ganska konstigt, och gjorde en kvantitativ undersökning där jag frågade killar och tjejer vad de spelat på sina första lajv.
TL:DR - Expressens siffror var väldigt kraftigt överdrivna.
Om du däremot är nyfiken på vad nybörjare faktiskt spelar (och ja, det finns absolut en genusaspekt på det som jag tänkt att jag ska blogga om någon gång), så finns hela artikeln här:



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.